775 955 333 nebo 775 935 777
Foerstrova 1656/3, Hradec Králové 500 02

Naše služby

Pořizování OPG snímků

V naší ordinaci nabízíme zhotovování OPG snímků.
Po-Čt 7:30 - 15:00, Pá 7:30 - 12:00

Nabízíme zhotovování OPG snímků na moderním přístroji OPG Fona (přístroj pořízen v roce 2017, jako zcela nový a umožňuje zhotovování extra ostrých snímků). Snímky možno předávat emailem, na flash HDD, na CD nebo vytisknout (na obyčejný papír). Stačí, aby měl pacient doporučení ke zhotovení OPG. Není potřeba dopředu domlouvat. Snímky lze zhotovit kdykoli dle naší objednací doby.

Fona ArtPlus - rentgen, který díky patentované technologii vytváří mnohem ostřejší snímky a přitom vydává pouze zlomek obvyklé radiační dávky.

Váš klient je tedy ve větším bezpečí a vy máte k dispozici mnohem lepší snímky, díky nimž nastavíte tu správnou formu léčby.

Technologie tohoto OPG panoramatického rentgenu umožní během jediné expozice vytvořit až 4.200 snímků, přičemž systém sám automaticky zvolí ty nejkvalitnější snímky, čímž odpadá nutnost další expozice.

Výslednou expozici si můžete vybrat ze čtyř různých velikostí, třech cefalometrických a sedmi panoramatických programů.

Nechcete si sami pořizovat OPG? Rádi Vám zhotovíme snímky pacientů na nové a patentované technologii v našich ordinacích v Hradci Králové.

Léčba parodontitidy

Je možné k nám odeslat pacienta (pacientku) externě k léčbě parodontitidy a komplikací přes praktického zubního lékaře s žádankou.

Po úpravě hygieny následuje další fáze léčby. V případě hlubokých parodontálních chobotů (kapes kolem zubů) jsme s pomocí mikrobiologické laboratoře schopni zjistit, jaké bakterie se v parodontálních chobotech nacházejí. V některých případech je pak možnost přeléčení bakterií pomocí antibiotik (cíleně podle bakterií, které se tam nalezly) a ošetření parodontálních chobotů (kapes) laserem.

Někdy je nutná také chirurgická léčba.

Pokud se u pacienta parodontitida stabilizuje, pozveme si pacienty na pravidelné kontroly (většinou 1x ročně), abychom mohli odhalit případné zhoršení stavu onemocnění.

Léčba obnažených krčků – Pokud Vás trápí odhalené krčky, je možné chirurgicky pomocí štěpů ze sliznice z patra nebo pomocí umělých membrán tyto defekty překrýt. Také je možné pomocí štěpů vytvořit více „připojené dásně“, která tak pak lépe odolává ústním tahům.

Stomatochirurgie

Je možné k nám odeslat pacienta(ku) externě přes praktického zubního lékaře s žádankou na chirurgický výkon, nejčastěji extrakce semiretinovaných a retinovaných zubů, extrakce obtížně vybavitelných zubů, třetích molárů (zub moudrosti), zalomené extrakce, primární suturu oro-antrální komunikace, patefakce, tunelizace, periapikální chirurgie. Dále chirurgie měkkých tkání - excize (vyříznutí) různých výrůstků v dutině ustní, úpravy protézního lože.

Preventivní prohlídky

Jsou důležité a kontrolují se nejen zubní tkáně a stav výplní a korunek, dále parodont, sliznice a další patologie. Při preventivní prohlídce zhotovujeme preventivní snímky (tzv. bite-wing snímky), které nám pomohou odhalit i počínající kazy, kazy v mezizubních prostorech nebo kazy pod výplněmi, které nejsou klasickým vyšetřením zjistitelné. Vždy při vstupním vyšetření a ve dvouletých intervalech rovněž zhotovujeme přehledný OPG snímek, který nám pomůže odhalit změny v úbytku kosti (vznik parodontózy), váčky pod zuby nebo jiné zánětlivé procesy.

Preventivní prohlídka u dětí by měla nastat nejpozději do 12. měsíce věku dítěte. Nejde ještě o žádné ošetření, ale o první kontakt dítěte se zubním lékařem. V této první návštěvě rovněž sdělíme jak se starat o první zoubky a vysvětlíme další hygienické a dietetické návyky. Návštěva zubního lékaře v době, kdy se dítěti nic neošetřuje, je důležitá také z psychologického hlediska, dítě se pak nebojí a žádné návštěvy zubního lékaře nejsou pro něj stresující.

Ošetření zubního kazu

Zubní kaz je defektem zubní tkáně, který vznikne proniknutím bakterií dutiny ústní do jeho struktury. Je jednou z nejčastějších komplikací při péči o chrup. Terapií je "odvrtání kazu" a náhradu ztracené zubní tkáně, aby se kaz nadále nerozšiřoval. Nejčastěji však nahrazujeme chybějící část zubu výplní, při větších defektech je nutné již zhotovit laboratorně kompozitními nebo keramickými náhradami (overlaye, onlaye, korunky).

Endodoncie (Ošetření kořenových kanálků)

Je výkon, který vede k odstranění infekce z kořenového systému zubu. Ta se do kořenových kanálků dostává nejčastěji jako komplikace velkých zubních kazů a pokud se neléčí vede ke ztrátě zubu.

Endodoncie se skládá z několika fází, kdy se po následné chemicko-mechanické dezinfekci hermeticky uzavře celý kořenový systém zubu a tím se zajistí jeho další uchování v dutině ústní.

Protetika (Korunky, můstky a protézy)

Korunky a můstky zhotovujeme ze všech dostupných materiálů: celokeramika E-max (dnes bráno jako nejestetičtější materiál), celokeramika Zirkon, metalokeramika, kompozitní materiály, fasetované korunky a kovové korunky.

korunky – náhrada  korunkové části jednoho zubu

fasety – obvykle keramické nebo kompozitní, umožňuje drobné korekce ortodontických anomálií, zlepšují estetiku úsměvu

můstky - jedná se o blok korunek, který přemosťuje mezeru po jednom nebo více ztracených zubech

korunky na implantátech – implantáty jsou dnes častou náhradou ztracených zubů, na implantát stejně jako na zub se fixuje korunka

Spolupráce s implantology a ortodontisty

Zubní implantáty – jsou dnes nejlepší možnou náhradou ztracených zubů. Jsou vyrobené z titanu a mají tvar šroubku. Šroubový implantát nahrazuje kořen a je pevně upevněn do čelistní kosti. Část implantátu nad dásní se jmenuje abutment a sem se fixuje umělá korunka nebo můstek. V naší ordinaci spolupracujeme se špičkovými implantology a zhotovujeme korunky a můstky na implantáty.

Zubní implantáty jsou alternativou k můstkům a protézám. V případě ošetření zubní mezery implantátem se nemusí brousit okolní zuby a tím zabráníme jejich oslabení (na rozdíl od můstků).

Ortodoncie - spolupracujeme s ortodontisty v místě našich ordinací